Džungle skrývá dívku, která nemůže zemřít | Počátek Jessici Khoury

neděle 27. července 2014

Počátek
Jessica Khoury

Překlad: Petra Babuláková
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2013

...Jedna zrzavá Jessica

Autorkou této knížky je Jessica Khourky, která se narodila v roce 1989 v Georgii, kde strávila své dětství, ačkoli v současné době žije v Greenville v Jižní Karolíně. Jessica ráda tráví čas s rodinou, hraje videohry, cestuje po světě a hledá tam inspiraci do svých příběhů. A samozřejmě - píše a to docela dlouho. První příběh (fan fiction na Danny and the Dinosaur) napsala ve 4 letech. A hle - nyní je tu její první knížka.

Nesmrtelná holka uprostřed džungle...?

Po generace se pokoušela skupina vědců vytvořit něco neskutečného - nesmrtelného člověka. A po tolika letech se jim to podařilo a vypěstovali Piu - nesmrtelné děvče. Pia vždycky věděla, kam se má její životní směr ubírat. Jejím úkolem je začít novou rasu a to rasu nesmrtelných, jako je ona. A dívka si to vždy přála. Teď je jí ale sedmnáct a poprvé v životě se ocitá za plotem Malé Cam - výzkumného střediska. Je v džungli a je volná. Měl to být jen malý výlet za plot, který neměl nic narušit, ale pak potkala Eia, domorodého chlapce. A nesmrtelná holka se zamilovala.

...Nesmrtelně pitomá holka!

Pia mi byla z jedné strany hrozně nesympatická. Až hrozně namyšlená. Odjakživa jí bylo vtloukáno do hlavy: "Jsi dokonalá! Jsi dokonalá! Och, Pio, ty jsi tak dokonalá!" A Pia: "Jo, jo, jo, já jsem ta dokonalá a kolem mě se všechno točí a já všechno umím nejlépe a jsem dokonalá a jsem a jsem!" Fakt jsem se divila, že jí někdo nevlepil facku. Když se objevila v Malé Cam doktorka Harriet, byla jsem nadšená - ona se fakticky nezařadila mezi zástup řvoucí: "Pia je dokonalá!" a tak jsem si ji hned oblíbila. No a samozřejmě Eia, Eio byl super, hlavně proto, že tu nánu tak změnil, Pia se vyvíjela a nakonec byla vlastně celkem fájn. Všechny postavy byly zajímavé a vcelku dobré - ale Pia? Ne, tu jsem nedokázala mít ráda, fakticky mě štvala. 

Jak je psáno černé na bílém...

Styl Jessici je věc, co si nemůžu vynachválit. Jessica píše suprově, děj ubíhá rychle, je to zajímavé a nenudila jsem se. Zvláštním způsobem je ta knížka napůl děsně akční a na druhou stranu vlastně klidná, no Jessicu tu akci a ten klid, kdy se celkem nic neděje smíchala a vznikla celkem dobrá kombinace. Neubráním se faktu, že psát rozhodně umí. Příběh mě dost překvapil a zamotal mi hlavu, čekala jsem trochu něco jiného. A musím dodat, že jsem se v tom všem vědeckém často ztrácela. No když se to čte dobře, dělá to dobrý dojem.

....Takže - u mě dobrý.

Knížka je originální a hodně čtivá - čte se rychle a dobře. . Také oceňuji, že jde o samostatnou knihu a ne zase nějakou sérii. Počátek by šel roztáhnout, ale bylo by to hooodně nudné a zdlouhavé a ztratilo by to ten spád, jako když je příběh narvný v jedné knize. To nic nemění na tom, že si chci přečíst další knížky od Jessici - Vitro a Kalahari. Doufám, že je u nás někdy vydají.
Závěr:
Sice v tom občas budete tápat (nebo jsem jen blbá já), namyšlená Pia vám bude lézt na nervy, ale nebojte, nakonec se to s ní dá do pohody, ale bude vás to bavit - alespoň mě to bavilo a Počátek jsem si užila. Čte se to dobře a je to čtivé, knížka mě sice zrovna nenadchla, ale neurazila a byl to příjemný prožitek.




1 komentářů:

LennaS řekl(a)...

Knihu mám doma a do konce prázdnin bych si jí určitě chtěla přečíst. Protože knihu, která se odehrává v džungli jsem ještě nečetla, takže jsem moc zvědavá. :)

Okomentovat

Za každý komentář budeme rády :)